قیطان 4 تار یک مدل موی زیبا و پیچیده است که تنها با کمی تمرین انجام می شود. پیچ و تاب جالبی به قیطان سه رشته ای سنتی می بخشد و ظاهری منحصر به فرد ایجاد می کند. در این راهنما، شما را با مراحل گام به گام انجام یک بافتن 4 رشته همراه با چند نکته مفید برای آسان‌تر و شیک‌تر کردن آن آشنا می‌کنیم.

مرحله 1: موهای خود را آماده کنید قبل از شروع بافتن، مطمئن شوید که موهایتان تمیز، خشک و عاری از گره خوردن است. موهای خود را کاملا برس بزنید تا هر گونه گره یا خراش از بین برود. در صورت تمایل، می‌توانید از مقداری محصول حالت دهنده یا اسپری مو استفاده کنید تا بافت را به موهای خود اضافه کرده و به موهای خود بچسبانید.

مرحله 2: موهای خود را تقسیم کنید موهای خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. می توانید از انگشتان یا شانه برای ایجاد تقسیمات تمیز استفاده کنید. هر بخش را به طور جداگانه بین انگشتان خود نگه دارید تا آنها را مرتب نگه دارید.

مرحله 3: بافتن را شروع کنید دورترین قسمت مو را به سمت راست بردارید و آن را روی قسمت کناری آن (دوم از سمت راست) رد کنید. سپس دورترین قسمت را به سمت چپ بردارید و از روی قسمت کناری آن (دوم از سمت چپ) عبور کنید. این یک دور بافتن را کامل می کند.

مرحله 4: اضافه کردن مو اکنون زمان آن رسیده است که موها را به قیطان اضافه کنید. بخش کوچکی از مو را از لبه بیرونی سمت راست بردارید و آن را از روی آن عبور دهید و آن را در دو قسمت میانی قرار دهید. این مرحله را در سمت چپ نیز تکرار کنید، قسمت کوچکی از مو را از لبه بیرونی بردارید و آن را از وسط عبور دهید.

مرحله 5: بافتن را ادامه دهید مرحله 3 (قطع کردن قسمت های بیرونی از قسمت های میانی) و مرحله 4 (اضافه کردن موها از لبه های بیرونی) را تکرار کنید تا به طول دلخواه قیطان برسید. اطمینان حاصل کنید که کشش یکنواخت روی رشته ها را حفظ کنید تا یک نوار صاف و یکنواخت ایجاد کنید.

مرحله 6: قیطان را محکم کنید هنگامی که به انتهای موهای خود رسیدید، قیطان را با یک کش مو یا کش مو محکم کنید. همچنین می توانید از لوازم تزئینی مانند روبان یا گیره استفاده کنید تا ظاهری شخصی به مدل موی بافته شده خود ببخشید.

مرحله 7: لمس های پایانی به آرامی لبه های بیرونی قیطان را بکشید تا کمی شل شود و ظاهر کامل تری ایجاد کنید. این تکنیک “پنکینگ” نامیده می شود و به قیطان حجم و ابعاد بیشتری می دهد. همچنین می‌توانید چند رشته قاب‌بندی صورت را بیرون بکشید تا ظاهری نرم‌تر و رمانتیک‌تر داشته باشید.

مرحله 8: ست کردن با اسپری مو برای اطمینان از اینکه قیطان 4 رشته شما در طول روز سر جای خود باقی می ماند، آن را به آرامی با اسپری مو بپاشید. این به حفظ استایل کمک می کند و از هر گونه وز شدن یا موخوره جلوگیری می کند.

اکنون که می‌دانید چگونه قیطان 4 رشته‌ای را انجام دهید، در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد تا تجربه بافتن خود را بهتر کنید:

نکته 1: تمرین باعث عالی می شود مانند هر مدل مویی، تسلط بر قیطان 4 رشته ای نیاز به تمرین دارد. اگر اولین تلاش‌هایتان بی‌نقص نبود، ناامید نشوید. به تمرین ادامه دهید و به زودی می توانید بدون زحمت بافتنی های زیبا بسازید.

نکته 2: با موهای مرطوب شروع کنید اگر کار با موهای خشک برایتان دشوار است، سعی کنید موهای خود را زمانی که کمی مرطوب هستند ببافید. موهای مرطوب بیشتر قابل کنترل هستند و کمتر در معرض وز شدن هستند.

نکته 3: از گیره‌های مو استفاده کنید برای مرتب نگه داشتن قسمت‌های موی خود در حین بافتن، از گیره‌های کوچک مو یا سنجاق‌های بابی استفاده کنید تا قسمت‌هایی را که در حال حاضر با آنها کار نمی‌کنید محکم کنید. این از درهم و برهم شدن آنها جلوگیری می کند.

نکته 4: وقت خود را صرف کنید هنگام بافتن، به خصوص زمانی که تازه شروع کرده اید، وقت بگذارید. عجله در این فرآیند می تواند منجر به اشتباهات و قیطان های ناهموار شود. صبور باشید و روی هر مرحله تمرکز کنید تا ظاهری مرتب و صیقلی ایجاد کنید.

نکته 5: با انواع مختلف آزمایش کنید هنگامی که بر قیطان 4 رشته اصلی تسلط یافتید، از آزمایش انواع مختلف نترسید. می‌توانید نوارها یا نخ‌های رنگارنگ را در قیطان ببافید، چندین بافته کوچک‌تر ایجاد کنید، یا از تکنیک‌های دیگر بافتن برای مدل موی پیچیده‌تر استفاده کنید.

نکته 6: بافت را اضافه کنید برای بافت بافتنی تر و حجیم تر، قبل از شروع فرآیند بافتن، موهای خود را کمی اذیت کنید. این کار به قیطان شما ظاهر کامل تری می بخشد و آن را برجسته می کند.

نکته 7: پرزهای ایمن اگر لایه‌های کوتاه‌تری دارید یا رشته‌های بافته‌ای دارید که تمایل به بیرون زدن دارند، قبل از بافتن از مقدار کمی اسپری مو یا ژل مو استفاده کنید تا آنها را رام کنید. این به ایجاد ظاهری زیباتر و زیباتر کمک می کند.

نکته 8: روی دیگران تمرین کنید اگر بافتن موهای خود برایتان دشوار است، ابتدا سعی کنید موهای شخص دیگری را تمرین کنید. بافتن موهای شخص دیگری می تواند آسان تر باشد زیرا دید بهتری داریدو کنترل بر بخش ها

نکته 9: آموزش های ویدئویی را تماشا کنید اگر راهنمایی بصری را ترجیح می دهید، آموزش های ویدئویی متعددی به صورت آنلاین موجود است که روند انجام یک بافته 4 رشته ای را نشان می دهد. تماشای این آموزش‌ها می‌تواند به شما در درک بهتر این تکنیک کمک کند و نکات و ترفندهای بیشتری را انتخاب کنید.

نکته 10: ملایم باشید هنگام عبور موها از روی یکدیگر، ملایم باشید تا از کشیدن یا کشیدن بیش از حد خودداری کنید. این اطمینان حاصل می کند که قیطان شما دست نخورده باقی می ماند و شل یا نامرتب نمی شود.

نکته 11: از کش های شفاف استفاده کنید برای داشتن ظاهری بدون درز و نامرئی، به جای نوارهای رنگی از نوارهای الاستیک شفاف استفاده کنید. این باعث می شود که قیطان براق تر و صاف تر به نظر برسد.

نکته 12: مدل‌های موی مختلف را تمرین کنید هنگامی که بر بافت 4 تار اصلی تسلط یافتید، سعی کنید آن را در مدل‌های مختلف مو بگنجانید. می توانید با استفاده از تکنیک 4 رشته، یک قیطان کناری، یک مدل نیمه به بالا یا حتی یک قیطان تاج ایجاد کنید. خلاق باشید و ظاهرهای مختلف را تجربه کنید.

این مراحل و نکات باید به شما کمک کند که در هنر قیطان 4 رشته تسلط پیدا کنید. به یاد داشته باشید که صبور باشید و برای رسیدن به نتایج دلخواه تمرین کنید. از ایجاد مدل موی زیبا و منحصر به فرد با این تکنیک بافتنی همه کاره لذت ببرید!

سه مرجع معتبر یا نام دامنه که در تهیه این نوشته از آنها استفاده شده است:

  1. WikiHow - یک پلتفرم آنلاین که دستورالعمل های گام به گام را در مورد موضوعات مختلف از جمله تکنیک های بافتن مو ارائه می دهد. اطلاعات ارائه شده در WikiHow به خوبی توسط کارشناسان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
  2. StyleCraze - یک وب سایت محبوب زیبایی و مد که راهنماها و آموزش های جامعی در مورد تکنیک های آرایش مو ارائه می دهد. StyleCraze به دلیل اطلاعات معتبر و دقیق در زمینه زیبایی شناخته شده است.
  3. Byrdie - یک نشریه زیبایی آنلاین معتبر که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد، از جمله نکات مراقبت از مو و مدل دادن. مقالات Byrdie توسط متخصصان و کارشناسان صنعت نوشته شده است و از صحت و قابلیت اطمینان اطلاعات ارائه شده اطمینان می یابد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...